Reality

Vyřešte základní dilema každého, kdo prodává nemovitost

0
prodej nemovitosti
Zkuste podčlánkovou inzerci

Jste pevně rozhodnuti, že prodáte vaši nemovitost? Pak se musíte vypořádat s několika kroky, bez kterých se úspěšného prodeje nedočkáte.

Prvním krokem je důkladné promyšlení času, kdy začnete svou nemovitost nabízet. Je nezbytně nutné, abyste měli vyřešenou otázku stěhování. Pokud jste zatíženi hypotékou či plánujete úvěrové financování dalšího majetku, i tyto faktory na sebe musí hladce navazovat.

Nyní přichází hlavní rozhodnutí, od kterého se bude odvíjet váš další postup.

  1. Prodej na vlastní pěst
  2. Využití realitní kanceláře

Oba postupy jsou realizovatelné, oba mají výhody i nevýhody. Proto se teď podíváme na každý z nich.

Prodej nemovitostí bez realitky

Jestliže se rozhodnete pro prodej bez realitní kanceláře, rozhodně se připravte na mnohem složitější a náročnější cestu. Ale pro ty, kterým není role ostříleného obchodníka cizí, se nejedná o špatnou volbu. Pojďme se tedy podívat, co vás čeká.

Váš další úkol bude spočívat v realistickém zhodnocení vaší nemovitosti. Podívejte se, jak si stojí inzeráty, které nabízejí podobný druh budovy. Je o ně zájem? Za jakou cenu? Jaké kvality dané nemovitosti majitelé zdůrazňují?

Samozřejmě nejdůležitějším krokem je stanovení ceny. Pokud zde přestřelíte, sami si pod sebou podříznete větev, jelikož mnoho zájemců rovnou odradíte. Další kroky už jsou jednoduché:

  • Vytvořte inzerát – dejte si záležet na prodejním textu, pozor na kvalitu fotografií. Vyberte správné portály, kde budete inzerovat, a zajistěte propagaci
  • PENB – neboli „průkaz energetické náročnosti budovy“ musíte mít připravený již při inzerci, jinak hrozí pokuta
  • Připravte se na vyjednávání – prohlídky, rezervační smlouvy a smluvní zajištění
  • Jakmile máte podepsanou smlouvu, dotáhněte převod na nového majitele

A jak je to s realitní kanceláří?

V tomto případě se rozhodně jedná o cestu jednodušší. Starosti a vydaný čas, které jsou přítomné u samostatného prodeje, zde odpadají. Další podstatnou výhodou jsou kontakty a zázemí realitních kanceláří. Nemovitosti, které nabízejí, mají tak mnohem větší dosah. Nebude to ovšem zadarmo. Realitní makléř či realitní kancelář si samozřejmě řeknou o provizi, a ta nebude malá.

Zároveň je třeba vybrat dobrého makléře. Profesionál dokáže pomoci, a vydělá si na svou provizi. Amatér od vás akorát vytáhne peníze, a prodej ještě zpomalí. Takže, pojďme si to shrnout:

S realitní kanceláří je prodej jednodušší, pokud narazíte na zkušeného makléře. Nevýhodou je ovšem vysoká provize a nebezpečí amatéra, který by vám prodej akorát kazil. Pokud prodáváte sami, odpadá provize, ale připojí se čas, který věnujete prodeji. Zároveň se snižuje dosah, který váš inzerát má.


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 150 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Podobné příspěvky

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.